Zabezpieczenie antyspamowe *


Zabezpieczenie antyspamowe *


Kojarzy nam się z jakością, z czymś, co spełnia nasze oczekiwania. Nawet po latach wracamy myślami do marek, na przykład znanych słodyczy czy ubrań. Często przypominają nam czas dzieciństwa, młodzieńczego buntu, dorastania.

Kupowanie markowych produktów, to coś więcej niż konsumpcja czy zaspokajanie potrzeb. To często określenie przynależności do wybranej grupy społecznej, manifestacja stylu życia, sposób komunikacji z otoczeniem.

Marka to nie tylko logo lub zestaw symboli, ale osobowość firmy. Za przekazem reklamowym, metką czy markowym produktem często stoją wartości, których sobie nie uświadamiamy. Zadaniem marki jest wywoływanie emocji i skojarzeń, które kształtują zamierzone postrzeganie produktów.

Marki znane z naszego podwórka, to produkty z dużą tradycją: kultowy Majonez Kielecki, Snack – Przysmak Świętokrzyski (jego eksport przyczynił się do dużego sukcesu ekonomicznego Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”), Krówka Opatowska czy naturalna woda mineralna Buskowianka.

Wizerunek a dochody

Firmy z długą tradycją chętnie sięgają dziś po nowoczesny przekaz. PSS „Społem” Kielce, które wkrótce będzie obchodzić 100-lecie swojej działalności, dokonało zmiany wizerunkowej m.in. przekształcając restaurację Royal na CBM – Centralny Bar Mleczny. Firma chce docierać w ten sposób do szerszego grona młodszych odbiorców. Opracowanie znaku graficznego i infografik baru jest minimalistyczne i nowoczesne. To dobry przykład brandu lokalu gastronomicznego.

Wizerunek ważny jest również dla przedsiębiorców, firm od niedawna działających w Kielcach, jak  Bushman Barber na ul. Małej, Kiosk na Krakowskiej Rogatce, Craft Beer na Piotrkowskiej, lodziarnia Bosko na Rynku i kilka innych. Widać dużą poprawę w jakości komunikatów wizualnych, co podnosi prestiż miejsca, a tym samym jego dochody.

A może zmiana?

Wkrótce w Targach Kielce (25 i 26 października) odbędzie się Future Private Labels Poland and CEE. Organizowana już po raz czwarty konferencja to platforma wymiany wiedzy, inspiracji i doświadczeń w zakresie zarządzania markami własnymi, a więc wytwarzanymi najczęściej na zamówienie dużych firm i sieci handlowych. Historia marek własnych w Polsce rozpoczęła się w połowie lat 90. Kojarzone z odpowiednikami markowych produktów i alternatywą dla klientów o mniej zasobnych portfelach, są dziś często produktami wysokiej jakości. Na przykład Melly to marka własna sieci sklepów Biedronka, pod którą kryją się m.in. soki produkowane przez Hortex.

Październikowa konferencja poświęcona jest m.in. realnym możliwościom wprowadzenia zmiany wizerunku (tzw. re-brandingu) opakowań, produktów, strategii biznesowej. Zmiany te nie są proste i wymagają precyzyjnego obliczenia kosztów produkcji, oszacowania zysków i strat. Podczas konferencji będzie się można dowiedzieć jakie są trendy i nowoczesne narzędzia strategiczne. Przyjrzymy się również jak wprowadzano na rynek produkty, które stały się marketingowym i sprzedażowym sukcesem. FPL to konferencja z udziałem uznanych ekspertów branży marek własnych i przedstawicieli agencji badań rynku konsumentów w Polsce.

Forum ekspertów

Konferencji będzie towarzyszyło Forum Dobrych Praktyk. Celem projektu, organizowanego przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytutem Dizajnu w Kielcach, jest upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie wizerunku firmy i strategii brandingowej. Przyglądamy się tworzeniu polskich marek i pokazujemy, jak zwiększyć ich konkurencyjność.

Właściwe i świadome korzystanie z wiedzy specjalistów ma bezpośredni wpływ na prestiż i wzrost znaczenia firmy, produktu czy usługi. Dlatego zespół Forum Dobrych Praktyk chce pomóc przedsiębiorcom, odpowiadając na pytania: Jak powinien wyglądać proces projektowy? Jak znaleźć dobrego wykonawcę? Jak budować własną markę? Na stoisku doradczym zdiagnozujemy sytuację firmy, opakowania lub produktu i podpowiemy, jakie zmiany można by wprowadzić w wizerunku.

Najlepsze opakowania

Nowością tegorocznej edycji FPL jest cykl warsztatów, poświęconych przyszłości marek własnych. Tematami warsztatów będą na przykład: „Opakowania marek własnych w kategorii food i non-foood” oraz „Opakowania marek w kategorii personal care & pharmacy”. Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich osób pracujących nad strategiami i projektami opakowań marek własnych. Do udziału organizatorzy zapraszają menadżerów, dostawców i grafików.

Podczas FPL przyznawane są też nagrody oraz wyróżnienia w konkursie na najlepsze opakowania. Do konkursu mogą się zgłaszać firmy projektujące dla marek własnych, ale też producenci i właściciele marek. Mogą to być opakowania kosmetyków i środków do pielęgnacji i higieny; żywności i napojów, środków czystości do domu i auta oraz projekty nietypowe. Zwycięzcy mogą liczyć m.in. na publikację w „Packing Polska” – magazynie cenionym w branży opakowań w Polsce.

Więcej informacji na www.targikielce.pl

„Made in Świętokrzyskie” oraz Fundacja Możesz Więcej są partnerami projektu „Forum Dobrych Praktyk”.

Tekst: Judyta Marczewska
Grafiki: Judyta Marczewska, Dorota Wąsik

 

 

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close