Zabezpieczenie antyspamowe *


Zabezpieczenie antyspamowe *


Mało kto wie, z czym nasz kraj kojarzony jest na międzynarodowym rynku. To jachty i katamarany projektowane indywidualnie dla klientów z całego świata. Tak Polska i… Skarżysko-Kamienna zdobywają świat i wypływają na szerokie wody! Stocznia Scandinavia Yachts to synonim luksusowego designu, solidnej produkcji i pasji tworzenia.

Polska jest drugim na świecie producentem jachtów do 15 metrów długości. Siłą naszych łodzi jest wysoka jakość wzornictwa, technologii, bogate doświadczenie producentów oraz przystępne ceny. W myśl tych zasad od 10 lat w Skarżysku działa Scandinavia Yachts, firma produkująca luksusowe jachty, założona przez przedsiębiorcę Michała Kiersnowskiego. Co roku z hal, znajdujących się na terenie zajmowanym kiedyś przez Mesko, wyjeżdża kilkadziesiąt łodzi, które eksportowane są do Niemiec, Szwajcarii czy Holandii. Produkcja jednego jachtu trwa od trzech tygodni do trzech miesięcy. Za najpopularniejszą Scandynavię 27 w wersji podstawowej trzeba zapłacić 120 tys. zł.

Co konkretnie kryje się pod nazwą Scandinavia Yachts?

Piotr Kowalczyk, odpowiadający w firmie za sprzedaż zagraniczną i eksport: Produkujemy jachty żaglowe i motorowe, w tym luksusowe motorówki mieszkalne. Obecnie w swojej ofercie mamy pięć jachtów żaglowych o długościach od 6,5 do 11 metrów. W produkcji mamy kolejny model jachtu motorowego Scandinavia 950. W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy także wdrożenie do produkcji nowych modeli motorówek: Scandinavia 1050 i Scandinavia 1250.

Czy osoby tworzące firmę aktywnie żeglują? Jak to wpływa na rozwój produktów, marki?

Michał Kiersnowski, właściciel firmy jest aktywnym żeglarzem i osobą zakochaną w tym sporcie. Ja do firmy trafiłem poprzez regaty żeglarskie, sam też aktywnie żegluję od siódmego roku życia. Staramy się tę naszą miłość do żeglarstwa i pasję przekładać na produkty, które tworzymy.

Jaką wagę firma przykłada do sfery projektowej?

Kwestie projektowe są niezwykle istotne dla produkowanych przez nas jachtów. Staramy się, żeby design naszych jednostek był atrakcyjny. Przy projektowaniu wnętrz jachtów korzystamy z pomocy absolwentów wydziału wzornictwa przemysłowego Uniwersytetu Warszawskiego. Sam proces wdrożenia projektu trwa kilka lat. Współpraca z kreatywnymi projektantami jest o tyle ważna, że to są ludzie, którzy potrafią przewidzieć i wyprzedzić pewne trendy.

Kto zaprojektował jachty Scandinavia 35 i Scandinavia 1250?

Za sukcesem największego produkowanego przez nas jachtu – Scandinavia 35 (łódź przeznaczona na morskie rejsy, testowana na Bałtyku przez olimpijczyka Dominika Życkiego, została okrzyknięta przez magazyn „Żagle” Jachtem Roku 2017 – dop. red.) – kryje się znany niemiecki projektant Marc Oliver van Ahlen. Kilkudziesięcioletnie doświadczenie jego biura projektowego przełożyło się nie tylko na wygląd jachtu, ale i jego funkcjonalność. Łódź też doskonale pływa. Scandinavię 1050 i 1250 zaprojektowało polskie studio Kilson Design. To jest grupa młodych ludzi z Warszawy i Gdańska, którzy także łączą swoje wykształcenie z pasją do żeglarstwa. Tak powstał niezwykle ciekawy projekt, który mamy nadzieję w niedługim czasie wdrożyć do produkcji.

Jak przebiegała współpraca z projektantami?

Praca zawsze zaczyna się od naszego pomysłu. Na początku przeprowadzamy w firmie burzę mózgów. Spisujemy, na czym najbardziej nam zależy, tworzymy wytyczne projektu. Analizujemy sytuację na rynku i wybieramy założenia, które wydają się być dla nas interesujące. Następnie przedstawiamy pewne wytyczne projektantom, słuchamy też ich sugestii. Na kanwie tych doświadczeń powstaje projekt.

Czy dobre projekty zwiększają rozpoznawalność Państwa firmy i przysparzają jej klientów?

Na naszym rynku są setki modeli jachtów. Dobre produkty  zawsze są w stanie się obronić. Projekt i jego dopracowana realizacja sprawiły, że w walce o tytuł Jachtu Roku udało nam się pokonać francuską stocznię Jeanneau, jedną z największych na świecie. Gdyby nie dobry projekt, gdyby nie współpraca z uznanym projektantem, pewnie by się nam to nie udało.

Czy firma swoją strategię na przyszłość wiąże z rozwojem sfery wzorniczej?

Myślę, że kwestie projektowe, współpraca z projektantami i stały rozwój, to klucz do tego, żeby istnieć na rynku.

Dziękujemy za rozmowę.

Również dziękuję.

Rozmawiał: Zespół Forum Dobrych Praktyk, Zdjęcia: z archiwum Scandinavia Yachts

 

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close