Zabezpieczenie antyspamowe *


Zabezpieczenie antyspamowe *


PRAWDA, Florian Zeller, reż. Mirosław Bieliński & Dawid Żłobiński

Współczesna komedia małżeńska. Czwórka przyjaciół – dwie pary, przyjaźń, miłość, zdrada i kłamstwo. Co z tego wyniknie? PRAWDA (La vérité) Floriana Zellera w reżyserii Mirosława Bielińskiego i Dawida Żłobińskiego w wykonaniu Teatru TeTaTeT na MAŁEJ SCENIE Kieleckiego Centrum Kultury. W spektaklu wystąpią dwa aktorskie małżeństwa: Teresa Bielińska i Mirosław Bieliński oraz Beata Pszeniczna i Dawid Żłobiński. Autorem sztuki jest jeden z najbardziej uznanych twórców francuskiej literatury i dramatu ostatnich lat. „Prawda” w 2011 roku stała się przebojem scen teatralnych i podbiła serca francuskiej publiczności. Od kilku lat króluje na deskach europejskich i polskich scen! Tym razem po raz pierwszy w Kielcach – w Teatrze TeTaTeT! Kto w teatrze poszukuje misternie utkanych intryg, zaskoczenia oraz dużej dawki inteligentnego humoru i dowcipu – będzie usatysfakcjonowany! Kto od sztuki oczekuje trochę refleksji nad życiem – też to dostanie! Jak na sztukę komediową to niektóre sceny mogą wydawać się odrobinę kontrowersyjne (ale tylko odrobinę!), bo autor sztuki lubi zaglądać do naszych domów, sypialni i opowiadać o życiu w dość śmiały sposób! A co najważniejsze finał tych perypetii zaskoczy każdego! Tematem stale przewijającym się w rozmowach bohaterów jest miłość, lecz nie do końca wiemy kto w tych zapewnieniach jest uczciwy, a kto nie. Czy podglądając z teatralnej widowni życie bohaterów PRAWDY i jednocześnie śmiejąc się z zachodzących tam sytuacji będziemy potrafili zastanowić się nad swoim postępowaniem? Sztuka ta odsłania zakamarki ludzkich słabości, moralności i uczciwości wobec siebie i innych. Stawia wiele pytań? Jacy jesteśmy? Czy zawsze mówienie prawdy popłaca? Prawda może zranić… więc może czasem lepiej jest skłamać? PRAWDA i KŁAMSTWO są nierozłączne jak dwie strony medalu. To dwie drogi, które prowadzą nas przez życie.

Czworo bohaterów, lecz główną rolę gra tu ktoś inny – KŁAMSTWO! To właśnie ono powoduje szereg nieporozumień między bohaterami przedstawienia. Dlaczego więc przewrotny tytuł PRAWDA? Przyjdź, zobacz i przekonaj się sam!

OBSADA: Teresa Bielińska, Beata Pszeniczna, Mirosław Bieliński, Dawid Żłobiński

UWAGA! SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD LAT 16!

Bilety online:

Rezerwacja biletów:

Tel. (+48) 532-219-376 – Teatr TeTaTeT

Gramy:
14 lutego 2020 godz. 19:00
15 lutego 2020 godz. 16:00 – PREMIERA
16 lutego 2020 godz. 16:00
MAŁA SCENA KCK

#KochajmySię!
Scenariusz i reżyseria: Mirosław Bieliński
Scenografia: Iwona Jamka
Kostiumy: Adrian Pacholec
Przygotowanie wokalne i opracowanie muzyczne: Wojciech Lisowicz
Konsultacje wokalne: Andrzej Wolski

8 lutego 2020 godz. 19:00
9 lutego 2020 godz. 16:00

CZAS TRWANIA SPEKTAKLU
90 MINUT (bez przerwy)

Obsada tego spektaklu będzie wymienna w zależności od dyspozycyjności artystów i terminu spektaklu. Nie chcemy też zamknąć pracy nad tym spektaklem w dniu premiery. Pragniemy stworzyć widowisko, które będzie „żywe” oraz za każdym razem nieco inne. Dlatego proponujemy zmienną obsadę oraz bogaty repertuar.

W spektaklu udział biorą:

Teresa Bielińska | Magdalena Daniel |Anna Iwasiuta-Dudek | Magda Szczepanek / Żaneta Łabudzka / Natalia Zduń | Ewa Pająk | Mirosław Bieliński | Marcin Brykczyński | Wojciech Niemczyk / Artur Słaboń
Akompaniament: Wojciech Lisowicz

#KochajmySię! to spektakl muzyczny inspirowany dawnym kabaretem literackim. Podczas tego klimatycznego spotkania przeniosą się Państwo do przytulnej kawiarenki z muzyką na żywo. Sentymentalna, ale również niebywale emocjonalna oraz żywiołowa podróż muzyczna bazująca na wspaniałych tekstach mistrzów polskiej piosenki w oryginalnych aranżacjach. Sięgniemy do największych szlagierów lat 20. I 30. XX wieku, ale także Kabaretu Starszych Panów oraz twórczości m.in. Agnieszki Osieckiej czy Wojciecha Młynarskiego. Dowcipne słowa i dialogi oraz porywające melodie, których wspólnym mianownikiem jest tematyka miłości i namiętności, gdzie piosenka w zabawny sposób komentuje relacje między kobietą a mężczyzną. Chcemy tym spektaklem przypomnieć widzom najpiękniejsze polskie piosenki i ballady, w których szlachetność oraz kultura słowa, niosą ze sobą ładunek pozytywnych emocji – tak bardzo potrzebnych nam w tych zabieganych czasach wszechobecnej agresji, wulgarności i nienawiści.

Po prostu… Kochajmy się!”

Pogaduchy o miłości
„Znacie to? To posłuchajcie. A potem nućcie do wieczora, bo zapewniam was, że szybko nie opędzicie się od tych melodii. Druga premiera Teatru TeTaTeT to propozycja dla tych, którzy łyżkami mogliby jeść Starszych Panów, Osiecką oraz przedwojenne szlagiery. Dawno temu, gdy festiwal w Opolu był autentycznym świętem polskiej piosenki, a nie żenującym popisem marnych celebrytów, obejrzałam wyreżyserowany przez Magdę Umer spektakl poświęcony Starszym Panom. I zakochałam się w Jeremim Przyborze i Jerzym Wasowskim. Poezja i muzyka najwyższej próby, elegancja, wykwintny żart, szlachetny snobizm i ta ponadczasowa mądrość… Dlatego ucieszyła mnie najnowsza premiera w prowadzonym przez Teresę i Mirosława Bielińskich Teatrze TeTaTeT. W spektaklu muzycznym „Kochajmy się” obok utworów Wasowskiego i Przybory królują perełki Agnieszki Osieckiej, Wojciecha Młynarskiego oraz przedwojenne szlagiery.
„Kochajmy się” to dawka dobrej zabawy, tym razem przyprawiona szczyptą nostalgii i lirycznym westchnieniem. Rzecz dzieje się w kawiarnianej przestrzeni, w której dyskretnie pobrzmiewają dźwięki fortepianu. Tu spotyka się grupa osób złaknionych miłości, ale też porzuconych, drwiących z uczuć i sentymentalnych westchnień. Jest więc zimny drań, jest niepoprawny kobieciarz, który z zachwytem wykrzykuje: Baby, ach te baby!, są również dwaj panowie, przekonujący, że jeżeli kochać, to nie indywidualnie. Przy kawiarnianym stoliku zasiada panienka, beztrosko wyznająca, że boi się sama spać, jest też kobieta wołająca rozpaczliwe S.O.S dla ginącej miłości. Gorące wyznania przeplatają się z kpiną z romantycznych uniesień, poważny ton nieoczekiwanie przechodzi w przymrużenie oka. Spektakl ma doskonałe tempo, dramaturgiczna nić ciągnie się nieprzerwanie, a każdy z utworów  przeradza się w miniaturową scenkę rodzajową. Mamy w widowisku „Kochajmy się” wysokiej próby popis aktorskiego rzemiosła. Wyśpiewanie  niektórych fraz z Kabaretu Starszych Panów wymaga nie lada ekwilibrystyki. Wspomnę tu choćby osławiony wers: I wespół w zespół, wespół w zespół, by żądz moc móc zmóc z piosenki „Jeżeli kochać”. Zresztą nie tylko o techniczną sprawność tu chodzi, bowiem równie istotne wydaje się znalezienie pomysłu na piosenki, które przecież każdy słyszał już po wielokroć. Reżyserowi spektaklu Mirosławowi Bielińskiemu udało się to znakomicie chroniąc aktorów przed niepotrzebnym szarżowaniem, pokazał, że z tego, co znane, można wydobyć nieodkryty do tej pory odcień. Występujący w spektaklu aktorzy co rusz zmieniają swoje emploi, z lekkością przechodząc z tonacji serio do żartu. W kilku punktach show kradnie Wojciech Niemczyk, który tworzy postać beztroskiego zawadiaki, w przeciwieństwie do zagubionego w męsko-damskich relacjach Marcina Brykczyńskiego. Z przyjemnością ogląda się i słucha występujących w widowiskach pań – Magdaleny Szczepanek, Anny Iwasiuty-Dudek oraz Magdaleny Daniel. Każda z nich, o innym scenicznym temperamencie, doskonale odnajduje się w interpretowanych przez siebie utworach. Rolę komentatora rzeczywistości pełni wcielająca się w postać kelnerki Ewa Pająk, która z dystansem obserwuje miłosne uniesienia bohaterów. A ci kawał życia mają już za sobą, wiedzą, że słowo kocham można odmieniać przez różne przypadki. Czasami przechodzi ono przez usta gładko, czasami zaś jest niczym kolec raniący podniebienie. Ot, jak choćby w mistrzowsko wykonanej przez Teresę i Mirosława Bielińskich piosence o trudnej, ale trwającej mimo wszystko, miłości.
I tak, przy akompaniamencie Wojciecha Lisowicza, toczą się te pogaduchy. Kawiarniana przestrzeń niekiedy zamienia się w rozbrykany bankiet, wszak krew nie woda i nogi rwą się do tańca. O ruch sceniczny z powodzeniem zadbał Kazimierz Knol, zaś nad wokalem czuwał Andrzej Wolski. Słów jeszcze kilka o oprawie scenicznej spektaklu, szczególnie zaś o kostiumach Adriana Pacholca, które w swojej estetyce odwołują się do czasów, gdy elegancja i bon ton były jednym z obowiązujących przykazań. Nie mam wątpliwości, że spektakl „Kochajmy się” znajdzie swoją wdzięczną publiczność. W niezbyt wesołych czasach, gdy chamstwo i tandeta stają się normą, warto powrócić, jak za dawnych lat w świat, w którym o miłości mówiło się w sposób piękny i wzruszający.” •

Bilety online:

https://www.kupbilecik.pl/baza/5872/%23KochajmySię%21/

Rezerwacja biletów:
Tel. (+48) 532-219-376 – Teatr TeTaTeT


29 LUTEGO 2020 GODZ. 18:00 monodram Anny Iwasiuty-Dudek pt.: „BÓG JEST KOBIETĄ O JEDNEJ PIERSI”

Tekst : Anna Iwasiuta-Dudek
Reżyseria: Anna Iwasiuta-Dudek
Muzyka: Wojciech Lisowicz

występuje: Anna Iwasiuta-Dudek

Boże, który jesteś kobietą o jednej piersi
Święć się imię twoje, bądź święte ciało twoje,
Bądź wola twoja w każdym mięśniu i ścięgnie
Dotyku naszego powszedniego daj nam dzisiaj
Abyśmy czuli się spełnionymi|
Abyśmy nie czuli się samotnymi
I odpuść nam nasze zwątpienia
I tęsknotę za kobiecością
amen

Chcę mówić o miłości, o marzeniu, o zwycięstwie, o seksie, o kobiecości. Chcę mówić o tym jak prosto zakrzyczeć można strach i o tym, że po wybrzmieniu krzyk zanika, a strach pozostaje. Chcę o tym opowiedzieć, bo seksualność kobiety Amazonki, jej doświadczanie ciała poprzez duszę i duszy poprzez ciało jest czymś niezwykłym. Czymś o czym warto choć przez chwilę usłyszeć.” – Anna Iwasiuta – Dudek

„Bóg jest kobietą o jednej piersi” to dojrzała introspekcja kobiety, której przypadło w udziale materii świata toczyć walkę z rakiem. Nie jest w tym odosobniona, specjalnie wyróżniona czy nieprzeciętnie silna. Walka to nieustanne przyglądanie się i wsłuchiwanie – w ciało, głowę, innych. Ciało przemawia własnym głosem, nie słucha głowy, zanika, twardnieje, przeraźliwie boli. Mięso, kostki, ścięgna. Kiedy kobieta czuje w zenicie swoją kobiecość? Gdy doświadcza utraty. Odjęta pierś nie boli, boli pamięć po niej, którą jest w stanie wypełnić tylko miłość drugiego człowieka.

To nie jest sceniczna projekcja cierpienia.To studium kobiety w krańcowej sytuacji życiowej, delikatnie tropiącej zagadkę choroby. Nie ma tu miejsca na odpoczynek, chociaż aktorka poddaje się rytmowi przestrzeni, w której występuje. Rozsmakowuje się w pauzach, tonach, rytmizacji. Rozpoznaje jednocześnie zainteresowanie widzów, od zaciekawienia, biernego towarzyszenia, po odrzucenie. Łzy pojawiają się jakby mimochodem. Za wiele się usłyszało o sobie w tym spektaklu, aby wstydzić się płaczu. Zapadanie się, odgrzebywanie utraconego dotyku, drobinek wspomnień, smaku miłości, czujności cielesnej, wdzięczność.” Fragmenty recenzji Katarzyny Wysockiej, Gazeta Świętojańska

Anna Iwasiuta-Dudek – urodzona w 1983 r., aktorka, pedagog teatralny i pedagog tańca, autorka tekstów, dramaturg. Pracowała m.in. w Teatrze Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni oraz Teatrze im. A. Sewruka w Elblągu. Współpracuje z teatrami dramatycznymi i muzycznymi oraz licznymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi. Autorka bajek terapeutycznych oraz serii audiobooków w ramach projektu popularyzującego baśnie narodów świata. Prowadzi warsztaty teatralne, taneczne, arteterapeutyczne, a także tworzenia lalek. Autorka monodramu „Bóg jest kobietą o jednej piersi”.

Bilety online:

https://www.kupbilecik.pl/imprezy/47630/Kielce/Bóg+jest+kobietą+o+jednej+piersi/

Rezerwacja biletów:
Tel. (+48) 532-219-376 – Teatr TeTaTeT


 UWAGA!
Teatr TeTaTeT zmienia siedzibę! Od lutego 2020 roku zapraszamy na SCENĘ KAMERALNĄ w Kieleckim Centrum Kultury, Plac Moniuszki 2b, 25-334 Kielce , Pełny repertuar dostępny jest na www.teatrtetatet.pl oraz www.kck.com.pl

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close